V startup šoli smo združili kreativnost, mobilnost in podjetništvo

28. 09. 2018

V startup šoli smo združili kreativnost, mobilnost in podjetništvo

Tehnološki park Ljubljana je, med 14. in 21. septembrom 2018, v sklopu Evropskega tedna mobilnosti, organiziral startup šolo »PARK KREATIVNE MOBILNOSTI«. Namen je bil umetniško kreativne ideje o izboljšanju uporabe mestnih ulic, vezane na trajnostno mobilnost in potrebe meščanov, s pomočjo mentorjev Tehnološkega parka Ljubljana, opremiti s podjetniškim znanjem in nadgraditi s poslovnim načrtom.

Na startup šoli je devet ekip v osmih dneh, pod strokovnim umetniškim in poslovnim mentorstvom, reševalo izzive mobilnosti v Ljubljani in razvijalo zamisli za nove umetniške, socialne, podjetniške in eksperimentalne projekte v javnem prostoru pod sloganom letošnjega Evropskega tedna mobilnosti »Združuj in učinkovito potuj!«.

Na razpis so prispele dobre rešitve

Kreativci se zavedajo pomena trajnostne mobilnosti in želijo na zabavne in inovativne načine spodbujati združevanje tradicionalnega z novim. Poslali so nam številne ideje, kot na primer: pozimi namesto kolesarske steze odpreti stezo za tek na smučeh, za službena vozila uvesti električne skiroje ali duocikle, ozaveščati z uličnimi predstavami, ki se po ulicah premikajo s pomočjo mopeda z vlečno avto prikolico, izboljšati uporabniško izkušnjo za optimiziranje kombiniranja prevoznih sredstev po centru prestolnice, ladjice opremiti z igrami, nadgraditi logistike voženj in dostav oseb ter paketov in prehrane, uporabiti mestna kolesa za mobilne strukture in skulpture, uvesti brezplačni magazin, ki bi povezal skupnost kolesarjev, itd.

Umetnost vs. poslovnost

Osemdnevno šolo na prostem smo v sproščenem vzdušju nekaj dni izvajali na otroškem igrišču pred leti prenovljene Muzejski ploščadi na Metelkovi. Devet ekip in posameznikov je osem dni pililo ideje in pod mentorskim vodstvom skušalo izdelati poslovne načrte. Obiskovalce in mimoidoče smo navduševali s konceptom združevanja nezdružljivega – umetnosti in strogo tehnološkega sveta, ne le z vsebino, ampak tudi s scenografijo. Sproščeno vzdušje z učilnico na prostem in rekviziti v stilu mobilnosti, kot na primer stara lesena jadrnica z jadrom Tehnološkega parka Ljubljana ter živega kina na kolesih, je vzbujalo radovednost tako okoliških državnih uslužbencev, kot tudi mimoidočih.

 

Jaša Jenull iz kolektiva Tretja roka je preučeval monotonost kolesarjenja in pomanjkanje občutka potrditve za ekološko delovanje. Razmišlja o obstoječih števcih koles z GPS sledilci za nagrajevanje meščanov ter o spodbujanju vožnje po alternativnih poteh in občutku povezanosti z drugimi kolesarji, po drugi strani pa sta mentorja Tehnološkega parka Ljubljana s »canvas lean« metodo pomagala priti do konkretnih rešitev in pri razmišljanju o potencialnih naročnikih. Po petih dneh pa smo naše umetnike že postavili na poskusni oder in jih preizkusili v »pitchih«.  

Aleš Pevc, mentor startup šole, je poudaril: »Udeleženci so bili zelo motivirani za vpeljavo rešitev v prakso. Odlično so uspeli združiti kreativnost in mobilnost in v samo nekaj dneh nadgraditi svoje ideje v povsem nove razsežnosti. Ideje so trenutno sicer še v fazi razvoja, vendar imajo velik potencial tudi z uporabo novih tehnologij v prostoru.”

Iz Metelkove v Tehnološki park Ljubljana

Umetniki so se predzadnji dan s celotno scenografijo preselili v Tehnološki park Ljubljana in radovednost razširili med naše startupe. Dva popolnoma nasprotujoča si svetova sta se srečala tudi od blizu.

Eden od mentorjev tokratne startup šole in član komisije za izbor najboljše predstavitve  Jernej Pintar, graditelj tehnološke skupnosti v TPLJ je prepričan, da »Umetnike poganja beseda »Imagine« - sanje. Te so lahko briljantne, a težko uresničljive.  Zato je izredno pomembno, da najdemo način, kako iz Zemlje narediti izvedljive korake do Marsa.«

Zmagovalne ideje s pravim potencialom

Na prvi pogled nezdružljiva svetova sta se v enem tednu le spojila. V startup šoli smo med zamislimi za nove umetniške, socialne, podjetniške in eksperimentalne projekte v javnem prostoru pod sloganom letošnjega Evropskega tedna mobilnosti »Združuj in učinkovito potuj« izbrali štiri, ki bodo tudi v prihodnje skušale vplivati na trajnostno mobilnost našega mesta, so se predstavile na zaključni prireditvi v petek, 21. septembra 2018 v Tehnološkem parku Ljubljana.

Prva je ideja za brezplačen magazin, ki bo povezal skupnost kolesarjev. »Kolesarji smo različnih barv, naše zgodbe so različne. Ta revija bi združevala vse barve urbanega kolesarstva pod eno streho. Stvari, ki nas zanimajo, ko kolesarimo skozi mesto, ko kupujemo novo kolo, ko nas zanimajo neki izdelki, povezani s kolesom; navsezadnje tudi kolo kot modni dodatek – kolo kot način življenja«, pravi arhitekt in fotograf Dani Modrej.

Umetnica Dalajda Didi Solin si je zamislila izdelavo mini busa v obliki zmaja na nožni pogon po zgledu nemških pivskih busov, ki naj bi turistom ponujal ogled Ljubljane po zmajevih stopinjah. »Bilo je posebno doživetje, ker smo imeli super podporo, da poskusimo ideje uresničiti v prihodnosti. Startup šola mi je odprla nove možnosti«, je povedala umetnica.

Kristina Popit iz Orehovega gaja je razdelala idejo o igri za turistične ladjice: »Šola se je predvsem osredotočila na to, da bi nam pomagala razviti projekt in prodreti v svet podjetništva, kjer bi lahko tudi dejansko razvili idejo in jo udejanjili v praksi. Prvič sem bila na takšni delavnici in sem se zelo veliko naučila – kako pravilno pripraviti pitch, kako poudariti prave podatke ter kako dobro prezentirati projekt.«

Andraž Golc je razvil namizno igro na temo begunske problematike, ki je namenjena učencem osnovnih in srednjih šol kot učni pripomoček, ki bo pomagal mladim pri seznanjanju z in razumevanju enega pomembnejših družbenih vprašanj današnjega časa. Ekonomska neenakost, globalne klimatske spremembe in vojne silijo veliko število ljudi, da zapuščajo domove in se odpravijo iskat boljše življenjske pogoje.

V Sloveniji sta kreativni in industrijski svet ločena s prepadom. Sodelavec Jernej Pintar pravi: »V svetu njuna kombinacija ustvarja najbolj prodajane produkte, saj ljudje vedno kupujejo tiste produkte, ki naredijo močan vtis. Takšni produkti zmagujejo na najtežjih trgih, z najvišjo dodano vrednostjo. Takšni produkti tudi omogočajo neskončna sredstva za nadaljnji razvoj. V Tehnološkem parku Ljubljana smo, z izkušnjami iz naših drugih poslovnih platform, postavili program, ki uresničuje vizije kreativnih umov in ki jim vdahne poslovno miselnost.«

---------

Tehnološki park Ljubljana d.o.o. je slovenski partner v mednarodnem projektu ChiMERA, ki ga financira program Interreg Mediteran in je namenjen vzpostavitev grozda kreativnega in kulturnega sektorja. Natečaj za PARK KREATIVNE MOBILNOSTI bo izveden v obliki ustvarjalnega laboratorija za razvoj in testiranje pilotnih projektov ter storitev v smislu spodbujanja kulturno kreativne industrije.

 

 

 

 

Nazaj