Prihodnost učenja jezikov: VR4LL 2.0 prinaša izkušnjo v virtualnem svetu

17. 11. 2025

Prihodnost učenja jezikov: VR4LL 2.0 prinaša izkušnjo v virtualnem svetu

Učenje jezikov se hitro oddaljuje od klasičnih učbenikov in statičnih vaj. Projekt VR4LL 2.0 – Virtual Reality for Language Learning 2.0 odpira novo poglavje, kjer se tujega jezika ne učimo le z vajami na papirju, ampak skozi potopitvena virtualna okolja, igro in nalog iz resničnega življenja. Tehnološki park Ljubljana pri projektu sodeluje kot partner in podpira prenos teh rešitev v slovenske šole, univerze in podjetja.

Napredek tehnologije in sodobna didaktika sta močno spremenila pristop do jezikov. Digitalna orodja so učenje naredila bolj dostopno, vendar je temeljno načelo ostalo enako: jezik se najhitreje osvoji, ko ga uporabljamo v pristni komunikaciji.

Do zdaj je takšno izkušnjo najbolj učinkovito ponujalo okolje v tujini. VR4LL 2.0 pa omogoča, da se izpostavljenost jeziku in različnim situacijam z uporabo VR zgodi tudi doma.

Kako VR podpira naravno rabo jezika

Virtualna resničnost (VR) je v zadnjih letih postala eno od najbolj zanimivih orodij v izobraževanju. Učencem in odraslim omogoča, da stopijo v raznolika okolja – od delovnih mest do vsakdanjih scenarijev – in tam rešujejo naloge v ciljnem jeziku. Namesto da bi besedišče in fraze le brali, jih udeleženci uporabljajo v realnih vsakdanjih okoliščinah: sprašujejo za pot, sodelujejo na sestanku, rešujejo izzive in sodelujejo z drugimi udeleženci.

VR s tem posnema dobro uveljavljene pristope, kot je “Total Physical Response” (TPR), kjer učenje temelji na gibanju, interakciji in odzivanju na okoliščine, ne le na pasivnem poslušanju ali branju. Tako imenovana "potopitvena izkušnja" hkrati spodbuja spomin, saj si udeleženci lažje zapomnijo jezik v kontekstu konkretnih situacij.

Kaj prinaša VR4LL 2.0?

VR4LL 2.0 – Virtual Reality for Language Learning 2.0 – je večletni projekt, financiran v okviru programa Erasmus+, ki poteka od novembra 2023 do oktobra 2026. Njegov cilj je razvoj inovativnih rešitev za učenje jezikov v virtualni resničnosti, ki jih je mogoče uporabiti v različnih izobraževalnih okoljih; od šol in univerz do programov za odrasle in podjetij.

Projekt razvija digitalne vsebine, ki temeljijo na sodobnih didaktičnih pristopih 21. stoletja, kot sta učenje na podlagi nalog (task-based learning) in omenjeni TPR. Rešitve so zasnovane tako, da jih lahko učitelji uporabljajo pri pouku v razredu ali pri pouku na daljavo, pri čemer VR deluje kot most med teorijo in realnim jezikom v praksi.

Tehnološki park Ljubljana v projektu sodelujemo kot partner, ki povezuje razvoj rešitev z inovacijskim ekosistemom ter podporo podjetjem in organizacijam, ki želijo preizkusiti nove načine učenja jezikov in razvoja kompetenc v virtualni resničnosti.

Virtualna učna okolja in sobe pobega

V okviru VR4LL 2.0 nastaja več konkretnih vsebin, namenjenih zelo praktični uporabi:

  • tri virtualna učna okolja, ki so osredotočena na situacije iz delovnega okolja (sporazumevanje, sodelovanje v skupini, reševanje nalog),

  • dve tematski sobi pobega, ki poleg jezika razvijata tudi mehke veščine, kot so sodelovanje, reševanje problemov in prilagajanje nepredvidenim situacijam.

Udeleženci pri tem niso pasivni, temveč dejavni sodelavci, ki morajo v tujem jeziku usklajevati korake, podajati predloge in skupaj reševati izzive.

Prednosti za učence in učitelje

VR4LL 2.0 ne nagovarja le učence, temveč tudi učitelje in trenerje v različnih sektorjih izobraževanja. Projekt razvija gradiva in programe usposabljanja, ki krepijo njihove pedagoške in digitalne kompetence ter jim pomagajo samozavestno vključiti VR v pouk.

Virtualna resničnost prinaša več ključnih prednosti pri učenju jezikov:

  • lažje pomnjenje zaradi povezave jezika s konkretnimi dejanji,

  • večja zbranost in pozornost na podrobnosti,

  • več rabe jezika v “naravnih” okoliščinah namesto zgolj v učnih vajah,

  • večja motivacija zaradi sodobnega, privlačnega okolja in

  • okrepljeno sodelovanje med udeleženci.

 

Izvedite več

Tehnološki park Ljubljana s partnerstvom omogoča, da se rešitve VR4LL 2.0 približajo slovenskim izobraževalnim ustanovam in podjetjem. Gre za priložnost, da se jezikovne kompetence in številne druge mehke veščine razvijajo na sodoben, dostopen in privlačen način.

Če vas zanima, kako bi podobne rešitve lahko vključili v svoje izobraževalne programe ali interno usposabljanje v podjetju, se lahko obrnete na ales.pevc@tp-lj.si.

Nazaj