Podjetje Elaphe je na BMW X6 predstavilo visokozmogljive kolesne motorje za električna vozila

14. 07. 2017

Podjetje Elaphe je na BMW X6 predstavilo visokozmogljive kolesne motorje za električna vozila

Član TPLJ, podjetje Elaphe Pogonske Tehnologije, je konec junija na delujočem prototipnem avtomobilu predstavilo visokozmogljive kolesne motorje za električna vozila. V kolesa BMW X6 prve generacije so vgradili 4 električne motorje Elaphe L-type, ki skupaj proizvedejo 440 kilovatov moči (598 KM) in 6.000 Nm navora. To vozilu, ki tehta 2.390 kilogramov, omogoča pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v manj kot 4,9 sekunde, s čimer je najzmogljivejši demonstrator kolesne pogonske tehnologije na svetu.

Pomen inovacije za avtomobilsko industrijo

Gre sicer za znano pogonsko arhitekturo, saj so bili prvi električni avtomobili s kolesnimi elektromotorji na cestah že pred več kot stotimi leti, celo v 19. stoletju. »Tovrstna vozila nikoli niso zares zaživela, saj motorji niso bili dovolj zmogljivi in zanesljivi. Nam je sedaj uspelo v omejenem prostoru znotraj avtomobilskih platišč avtomobila dizajnirati elektromotorje, ki zmorejo več navora - navor bencinskega motorja, pomnožen s prestavnim razmerjem v prvi prestavi. To omogoča velik preskok in je osnova za razvoj novih avtomobilov, ki bi lahko temeljili na tehnologiji kolesnih elektromotorjev,« je povedal Gorazd Lampič, ustanovitelj podjetja Elaphe Pogonske Tehnologije d.o.o..

Z elektromotorji s trajnimi magneti ter s kolesnimi elektromotorji se je v koncu osemdesetih let v Sloveniji začel prvi ukvarjati fizik in izumitelj Andrej Detela. Jaz sem se mu pridružil leta 2003 in postopoma se je zgodba gradila naprej. Do sedaj so izdelali približno dvajset različnih demonstracijskih vozil, večinoma avtomobilov. »Uporabljamo jih predvsem za testiranja, demonstriramo pa dobre pospeške in celovito optimirano delovanje ter poznavanje ključnih komponent vozila. Odzivi so pozitivni, seveda pa so v avtomobilski industriji razvojni cikli zelo dolgi,« pravi Lampič. 

Dobra ekipa je pomembna

V ekipi sodelujejo fiziki, elektrotehniki in strojniki. Začeli so s širšim, celovitim razvojem, sedaj pa so v fazi natančnih analiz in testiranj ter postavitve proizvodnje, ki potrebuje različne profile, bolj ali manj elektrotehnike in strojnike. »Za dober tim je pomembno dobro tehnično poznavanje tematike ter primeren karakter. Izkušnje iz podobne dejavnosti vsekakor pomagajo, visoka delovna etika pa je tudi pogoj za uspešno delo. Pozitivne izkušnje imajo tudi s kandidati, ki imajo kakšno lastno izkušnjo iz start-up okolja. V Elaphe sicer iščemo sodelavce z zelo različnimi profili,« je še dodal.

Gorazd Lampič je izumitelj, ki je svoje podjetništvo kalil v garaži, danes pa je, ki je že nekaj let poznan po vsem svetu. Bolj ali manj so se financirali z lastnimi prihodki, ki so jih nenehno vlagali v razvoj.

»To, da nam gre kar dobro, je plod dolgoletnega dela in premišljene vizije ter truda številnih vpletenih. Danes smo precej stabilno podjetje z dobro infrastrukturo in opremo ter vsemi potrebnimi mednarodnimi povezavami, da naše delo res učinkovito teče. Seveda pa gledamo v prihodnost in vemo, da lahko še marsikaj tudi okrepimo in izboljšamo. Največji izziv je širitev proizvodnje v Sloveniji ter postavitev proizvodnje na Kitajskem za kitajski trg,« je še povedal Lampič.

Uspeh in želja po napredovanju so izziv vseh zaposlenih, ki si zares ne želijo, kot sami pravijo, zaspati na lovorikah. »Za dokončen preboj v globalni avtomobilski industriji je potrebnih še kar nekaj korakov, ki so prijeten izziv za vse ambiciozne obstoječe in bodoče sodelavce,« dodaja in pravi, da je podjetništvo zabaven šport, ki zahteva celovitost, če želiš zadeve zapeljati v vsebinsko najprimernejšo smer.

In poslovni nasvet za startupe ...

»Dobro razmislite, da ima vsebina, ki se je lotevate, res širši dolgoročen smisel. Energijo vlagajte v res etično osmišljene produkte in storitve. Delajte stvari, pri katerih se boste zanesljivo kaj naučili. Delajte z najboljšimi na svetu za vaše področje. Če boste sledili tem nasvetom in imate primerno podlago v strokovnem znanju, etiki ter delovni vnemi, potem se boste v najslabšem primeru samo veliko naučili, v boljših scenarijih pa vam bo šlo zelo dobro. Lotite se razvoja kakšnega vozila, ki bi potrebovalo Elaphe in-wheel pogon,« je povedal Lampič. 

Primer koncepta in performans

Pomemben del demonstracije so tudi izdatna testiranja vozila

 

 

Nazaj