V Ljubljano prihaja Uber – a ne za prevoze, temveč za dostavo hrane

22. 08. 2017

V Ljubljano prihaja Uber – a ne za prevoze, temveč za dostavo hrane

Slovenska tehnološka rešitev, ki bo prinesla 50 novih delovnih mest

Projekti in storitve, ki delujejo po principu ekonomije na poziv, so v tujini že dalj časa pravi hit, v kratkem pa jih lahko pričakujemo tudi pri nas.

Če se je še pred kratkim zdelo, da v Sloveniji še vsaj nekaj časa ne bo na spregled storitev, kot so Uber eats, Deliveroo ali Foodora, danes temu ni več tako. Mlado slovensko podjetje ehrana.si je namreč razvilo algoritem za dostavo hrane na dom, primerljiv z zgoraj naštetimi, v tujini uspešnimi storitvami.

Ehrana.si, podjetje, ki je v Sloveniji oralo ledino spletnega naročanja dostave hrane na dom, bo v kratkem razširilo svoje storitve. In sicer na področje, kjer se v tujini za svoj kos pogače že borijo številna velika mednarodna podjetja. »Odslej restavracijam ne bomo več ponujali le spletnega mehanizma za naročanje hrane na dom, temveč tudi lastne dostavljavce,« pojasni direktor portala ehrana.si Borut Markelj in doda, da jih je do tovrstne odločitve pripeljalo povpraševanje na trgu.

Visoka tehnologija zagotavlja visoko kakovost obroka

»Naš novi algoritem spremlja naročila iz različnih restavracij, nadzoruje promet, točno lokacijo voznikov ter predvideva morebitna nadaljnja naročila,« pojasni Markelj in doda, da algoritem naposled na podlagi zbranih informacij razporeja dostavljavce znotraj določenega območja. Avtorji aplikacije in algoritma so imeli pri razvoju v mislih številne dejavnike, kot so hitrost in točnost dostave ter radij območja dostavljavcev, ki lahko pomembno vplivajo na kakovost dostavljene hrane. »Prav na tem mestu ključno vlogo odigra aplikacija, ki poskrbi za optimalno razporejanje dostavljavcev,« pove Markelj. Maksimalen čas prevoza obroka od kuhinje do stranke bo znašal le 15 minut, kar pomeni, da hrana ostane topla in okusna ter posledično ohrani visoko kvaliteto. Slednje bodo mladi inovatorji dosegli z majhnimi razdaljami dostave od restavracij do strank, ki ne bodo presegali dveh kilometrov in pol.  

Takšen način dostave hrane na dom je dobitna kombinacija tako za stranke, ki imajo odslej večji izbor pri naročanju hrane na dom, na boljšem pa so tudi restavracije, saj s tem pridobijo nov prodajni kanal, svojim zvestim strankam pa lahko ponudijo dodano vrednost. »Z izbiro zunanjega dostavljavca hrane se lahko restavracije osredotočijo na svojo osnovno dejavnost – pripravo okusnih obrokov, hkrati pa jim ni več treba vlagati denarja v dostavna vozila,« je prepričan Markelj.

Po mnenju inovatorjev bo nova storitev zanimiva predvsem zaposlenim v času kosil, ki s trenutno ponudbo dostave hrane niso zadovoljni oziroma se na dostavne čase ne morejo zanesti.

Aplikacija bo uporabnikom omogočala plačilo obroka kar prek spleta, tako da bodo ob dostavi hrano le prevzeli. Prav tako pa bodo lahko prek aplikacije na zemljevidu spremljali točno lokacijo svojega obroka.

V mislih so imeli tudi okolje

Ker je ena od vizij podjetja ehrana.si tudi skrb za okolje, bodo njihovi dostavljavci obroke dostavljali kar na kolesih. Zelena dostava s kolesi namreč nima vpliva na okolje, prav tako pa predstavlja najhitrejše prevozno sredstvo v Ljubljani, še posebej v času prometnih konic.  

Trenutno je storitev v fazi testiranja, septembra pa bo pripravljena na zagon s polno paro in bazo desetih restavracij, ki jih bodo uporabnikom predstavili na njihovem portalu www.ehrana.si. Sprva bo storitev na voljo le v središču Ljubljane, po treh mesecih pa jo bodo razširili na področje celotne prestolnice.

30 restavracij, 50 novih delovnih mest

Na ehrana.si si želijo do konca letošnjega leta pridobiti vsaj trideset restavracij, ki bi koristile njihovo novo storitev, do konca leta 2020 pa želijo s tem zagotoviti vsaj 50 novih delovnih mest. »Ko bo storitev zaživela pri nas, jo bomo razširili tudi na Balkan, nato pa še na vzhodnoevropske trge,« optimizma ne skriva Markelj in doda, da mehanizem storitve ni zanimiv le na področju dostave hrane temveč tudi za uporabo pri ostalih kurirskih storitvah, kjer vidijo še ogromno potenciala.

Razvoj storitve so nadobudnim podjetnikom sicer omogočila sredstva produkta P2 Slovenskega podjetniškega sklada, ki mladim visokotehnološkim podjetjem s potencialom rasti in kreiranja novih delovnih mest, omogoči pridobitev zagonskega kapitala v vrednosti do 54 tisoč evrov.

Ehrana.si je na slovenskem trgu prisotna že od leta 2011. Takrat so ustanovitelji Borut, Jernej in Žiga skoraj »noro« idejo iz študijske izmenjave spremenili v uspešen in hitro rastoči posel. Danes je namreč ehrana.si največji spletni portal za naročanje hrane na dom v Sloveniji. Portal združuje več kot 70.000 uporabnikov, ki lahko izbirajo med več kot 120 različnih restavracij, ki ponujajo dostavo hrane na dom.

Ključne besede: ehrana, app, sharing economy, dostava hrane

Nazaj