Scale(UP)Alps okrogla miza o solastništvu v spin-off podjetjih kot vir lojalnosti

18. 10. 2017

Scale(UP)Alps okrogla miza o solastništvu v spin-off podjetjih kot vir lojalnosti

Na inštitutu Jošef Stefan je v okviru 10. Mednarodne konference o prenosu tehnologij potelaka okrogla miza ScaleUp podjetjih - hitro rastočih podjetjih, ki so že vzpostavila ključno ekipo, imajo utečen poslovni model in se pospešeno širijo na nove trge.

Na okrogli mizi je sodeloval tudi član Tehnološkega parka – Primož Cigler, iz podjetja ProteusNet, ki se ukvarja s predlogami za WordPress spletne strani.

Primož je že kot osnovnošolec gradil spletne strani, ki so se kmalu razvile v pravo poslovno priložnost. Trenutno se sooča z izzivom rastoče ekipe in uvajanja profesionalnih delovnih mest – največji izziv mu je predstavljalo iskanje vodje marketinga. Po kratkem obdobju nejasnosti, se je odločil, da sprva sam spozna in osvoji znanja na tem področju, da bi bolje razumel pričakovanja pri zaposlovanju in opredelitvi delovnih nalog potencialnega strokovnajka za marketing. To je pomenilo, da se je Primož, v osnovi stroki fizik in programer, moral izkusiti tudi v vlogi marketinškega strokovnjaka.

Na okrogli mizi sta poleg Primoža sodelovala tudi Simon Mandelj iz podjteja GEM Motors in Andrej Logar iz podjetja 3FS. Andrej je kot največji izziv izpostavil ohranjanje ekipe, predvsem zaradi konkurenčnih ponudb tujih zaposlovalcev. Kot ključni element za ohranjnaje motivacije in posledično lojalnosti zaposlenih je navedel koncept Spin-off podjetij, ki temelji na deljenju deleža podjetja med zapsolenimi. Ko člani ekipe pridobijo idejo, 3FS ustanovi hčerinsko podjetje, v katerem zaposleni pridobi svoj delež. Andrej verjame, da je član ekipe, udeležen pri dobiču podjetja bolj motiviran in manj verjetno zapusti podjetje.

Evropa sicer statistično nima veliko hitro-rastočih podjetij (in tudi ne hitro padajočih), vendar pa so takšna ScaleUp podjetja pod izrazitim pritiskom. Andrej, ki ima v 3FS že približno 70 zaposlenih, je poudaril, da je hitra rast mnogo bolj obremenjujoča, kot pa startup faza. Njegovo glavno vodilo je, da mora podjetje v takšni situaciji začeti načrtno umirjati rast. Edina druga alternativa je, da v tujini najdete močno kapitalsko zaledje, s čimer si boste lahko privoščili pripeljati v podjetje izkušene strokovnjake na tem področju, čeprav pa težava nastane pri večjem strošku dela in njihovi pripravljenosti selitve v Slovenijo. 

V okviru okrogle mize so bili predstavljeni cilji in rezultati projekta Scale(UP)Alps, ki je sofinanciran v okviru programa Interreg Alpine Space.

Zapisal: dr. Jernej Pintar

Nazaj