Zakaj razviti storitev, če vsi silijo v produkt?

10. 09. 2018

Zakaj razviti storitev, če vsi silijo v produkt?

Tehnološki park Ljubljana je 7. 9. 2018, v okviru projekta Things+, izvedel delavnico na temo servitizacije, ki sta jo vodila Borut Potočnik in Jernej Pintar.

Namen delavnice je bil povišati dodano vrednost produktov, ki jih razvijajo podjetja, tako da se produktom doda storitev s katero stranka postane dolgoročni uporabnik produkta in njegove storitve in ne le enkratni kupec. 

Ključni zaključki delavnice

Zakaj razviti storitev, če vsi silijo v produkt? Zakaj je Philips iz prodaje žarnic skočil v prodajo storitev »ur razsvetljave« na letališčih. Zakaj je Rolls Royce iz prodaje reaktivnih motorjev skočil v prodajo »ur delujočega motorja na letalu«?

Podjetje je ob ustanovitvi običajno storitveno, zato ker prodaja delovne ure jedrne ekipe. Toliko ur po takšni ceni. Vendar si vsak kupec lahko izračuna ceno takšnih ur in ti potem zbija ceno.

Zato je mnogo bolje imeti produkt, ki mu manj ljudi cenovno oporeka in ima daljši domet. Vendar pa obstaja še naslednja stopnja: ko produkt transformiramo v brandirano storitev (pod znamko produkta), ki še bolje omogoča kupcu doseči njegove želje ter mu optimira uporabo produkta. Takšen produkt kupcem bolj zleze pod kožo, omogoča stabilnejši stik s kupcem, ter dvigne lojalnost, priporočila in mednarodno širitev. 

V Tehnološkem parku Ljubljana smo pripravili program za razvoj storitev, v okviru projekta THINGS+, kjer produktna podjetja peljemo v to nadgradnjo. Udeležena podjetja imajo med 150.000 € in 3.000.000 € prihodkov, njihov cilj pa je povečanje prodaje na globalnih trgih.

Avtor: Jernej Pintar

Projekt THINGS+ sofinancira program Interreg Central Europe.

Nazaj