TNT – eksplozija tehnologij ali podpiranje inovacij, talentov in učenja iz napak!

30. 11. 2018

TNT – eksplozija tehnologij ali podpiranje inovacij, talentov in učenja iz napak!

“Tehnološki park Ljubljana je gravitacijski center tehnologij za Slovenijo”, je s temi besedami otvoril dogodek Jernej Pintar, graditelj skupnosti Parka. Na zaključnem dogodku TNT (Top n´ Tech) smo uspeli zbrati smetano slovenskih tehnoloških podjetij v rasti. Okoli 100 udeležencev scale-up podjetij je pričaralo odlično energijo, podkrepljeno s pestro vsebino in sproščenim druženjem. 

Scale-up podjetja so po definiciji podjetja, ki imajo 10 ali več zaposlenih, vsaj 1 milijon evrov letnega prometa ter več kot 20 odstotno povprečno letno rast prometa v vseh zadnjih treh letih. Tehnološki park Ljubljana je inovativna tehnološka skupnost več kot 300 podjetij, ki združuje podjetnike, inovatorje in raziskovalce. Poleg start-up podjetij, se v zadnjih letih osredotoča na podporo tovrstnim scale-up podjetjem.

Dr. CEO: Enzo Smrekar & Geneplanet

Prav poseben sklop programa je bil Dr.CEO, kjer je eden izmed najboljših globalnih slovenskih podjetnikov Enzo Smrekar, generalni direktor v Atlantic Grupi, dobil izziv pomagati podjetju Geneplanet, ki ga vodita Marko Bitenc in Matjaž Petrovič.

Geneplanet je hitro rastoče podjetje, ki razvija genske analize za zdrav življenjski slog – torej kaj vaš DNK pove o vaših potencialih za šport, prehrano, bolezni, zasvojenosti, dietah, koži in predispozicijah za lepoto. Geneplanet, ki že uspešno prodaja v preko 30ih državah, je pred izzivom rasti na azijskih trgih. Vsi trije so med dogodkom odšli v ločen prostor, sestavili strategijo in taktiko, ter se na koncu dogodka vrnili z bojnim planom, katerega središče je bila gradnja blagovne znamke z emocionalnim nabojem, ter ekosistemom sorodnih produktov, ki ta čustveni naboj še okrepijo.

Lotili so se tudi definiranja trgov, ciljnih skupin in strategije komuniciranja. Hkrati jim je predlagal naj ne gradijo samo blagovne znamke produkta, temveč znamko delodajalca, ki bo ključen trend naslednjih nekaj let, saj se boj za kadre vse bolj razvnema, ne le v Sloveniji ampak povsod po svetu.

Sejanje inženirske inovativne miselnosti

Kar bomo posejali, to bomo želi, je znan pregovor. Kdo drug bo med mladimi širil zanimanje do tehnologij, če ne ravno tehnološka podjetja in tehnološka skupnost. Zato so se na začetku predstavili otroci iz Robotske First Lego League, pod vodstvom Natalije Premužič. So del mednarodnega programa, s poudarkom na robotiki, ki mladim razvija ljubezen do tehnologij, znanosti, reševanja problemov, inovativnost, podjetnosti, sodelovanja in poudarja skupinsko delo.

Dogodka se je udeležila tudi Edita Kranovič, ki s projektom Inženirji Bomo! navdušuje gimnazijce za inženirstvo in inovativnost. Raziskave kažejo, da v Sloveniji kar 60 % otrok sanja o družboslovju, v Nemčiji pa ravno nasprotno, 60 % jih sanja o tehničnih smereh. Zato si želimo več takšnih spodbud mladih, saj so mladi tisti, ki bodo čez nekaj let vodili in odkrivali nove meje tehnologij.

Pridružilo se nam je tudi nekaj profesorjev naravoslovnih fakultet, ki so s seboj pripeljali skrbno izbrane najboljše študente. Študenti so tako dobili priložnost stika z najuspešnejšimi tehnologijami in vrhunskimi podjetji, podjetja pa so spoznala talente, ki jih seveda vedno primanjkuje.

Okrogla miza o smoli

Nadaljevali smo s pogovorom z dvema ognjevitima podjetnikoma, z Markom Pleškom iz Cosylaba in Andrejem Merteljem iz Datalaba. Obe podjetji delujeta globalno in zaposlujeta stotine ljudi. Cosylab proizvaja kontrolne sisteme za jedrske pospeševalnike in protonsko terapijo raka, Datalab pa se ukvarja z razvojem poslovne programske opreme.

Kot najtežji poslovni izziv na svoji poti sta oba izpostavila vodenje ekipe, ker imajo ljudje različne cilje, različno motivacijo, znanja, osebnosti. Rekla sta, da sta potrebovala med 10-20 let, da sta res dojela, da ostali razmišljajo povsem drugače in da zato mnoge 'samoumevnosti' sploh niso samoumevne. Oziroma, kot je v šali povedal Mark Pleško: »Največji izziv je, da ljudje razmišljajo po svoje in ne tako kot si jaz želim«, Andrej Mertelj pa je dodal da je nujna uravnotežena ekipa, ker ne potrebuješ zgolj »super zvezdnike«, ampak še veliko več »veznih igralcev«.

Kot najtežji tehnološki izziv sta se strinjala, da tehnološki izzivi nikdar niso največji. Vedno lahko najdeš ljudi, ki tehnologijo osvojijo in razvijajo. Prava težava pa je to potem prodati. Prodaja je vir denarja, brez denarja pa ni razvoja in tehnologij.

Vrhunec ognjenega kroga je bil, ko sta podjetnika razkrila, koliko je bila vredna njuna največja napaka. To je pomembno, ker se Slovenci bojimo delati napake. Rajši, kot da bi naredili napako, se ustavimo, obstojimo, se ne odločamo in pademo v pasivo. S tem se je razvoj spet ustavil in podjetje je obsojeno na propad. Uspešne rešitve ne moreš najti, če zraven ne ugotoviš tudi katere rešitve ne delujejo. To pa pomeni, da si se odločil, tvegal in naredil napako. Uspešnosti se naučiš skozi napake.

Mark Pleško je celotno skupnost nasmejal s pripombo, da on ne dela napak, temveč ima smolo. »Zavestno se ne odločiš delati napake. Greš pa v določeno smer, ki se potem izkaže za nepravilno. To ni napaka, to je pač smola«, je povedal in zaključil »Lekcija tega je, da moraš večkrat poskusit. Kar smo nazadnje naredili narobe, bomo v prihajajočih dneh popravili in dobili dva krat več«.

Na koncu sta na tablo vpisala vsak svoj znesek smole, ki je bil mnogomestno število. S tem so se opogumili tudi ostali podjetniki, nekateri pa so po dogodku na isto tablo potem dopisali še svojo smolo.

Predstavitev tehnologij

Na dogodku so se predstavila tudi izbrana podjetja s svojimi fizičnimi tehnologijami.

Epilog razvija napredna avtonomna vodena vozila za notranjo logistiko.

EKWB  izdeluje tekočinske hladilne sisteme za zahtevnejše osebne računalnike in industrijo.

Audax izdeluje 3D tiskalnike, ki s tehnologijo FDM in PolyJet predstavljajo pravo izbiro za hitro prototipiranje, proizvodnjo in posebne industrijske aplikacije.

Visionect je vodilni ponudnik tehnologije za delovanje brezžičnih digitalnih prikazovalnikov na osnovi elektronskega papirja.

Anigmoteh proizvajajo brezdotična stikala, zatemnilna stikala, tipke in druge kontrole za upravljanje z razsvetljavo, roletami, motoriziranimi vrati in sistemi inteligentnih hiš.

Privabljanje talentov iz tujine

Da ni vse tako črno kot se govori in da iz Slovenije ne odtekajo možgani, ampak tudi pritekajo, so bili na koncu predstavljeni trije video posnetki podjetij, ki delujejo mednarodno, zato tudi privabljajo in zaposlujejo talente iz celega sveta. Predstavili so se iz podjetij EKWB, Epilog in Geneplanet. Po izboru občinstva je zmagal video podjetja EKWB.

Slovenski tehnološki gladiatorji

Ob koncu se je Jernej Pintar zahvalil udeležencem oz. »tehnološkim gladiatorjem«, kot jih je poimenoval, saj se dnevno »bojujejo« z neizprosno globalno konkurenco.

Vidimo se na naslednjem TNT dogodku, kjer boste lahko spoznali slovenske tehnologije, slišali nasvete najboljših, pridobili kadre in spoznali sorodna podjetja za potencialna partnerstva. 

 

Se želite pridružiti Top n´ Tech skupnosti? Si želite biti obveščeni o podobnih dogodkih in delavnicah, namenjenih scale-up tehnološkim podjetjem? Lepo vabljeni, da se oglasite našemu Jerneju na jernej.pintar@tp-lj.si!

--------------

Zapisala: Elvisa Basailović

Celotna foto galerija je na voljo v našem Facebooku albumu.

Dogodek sofinancira:


 

Nazaj