Nahajate se tukaj

Članek: Nov trend - organsko vrtnarjenje mladih

Zgodba o uspehu: V letu 2013 je podjetje HomeOgarden, redni član Tehnološkega parka Ljubljana, skladno s strategijo vstopilo na slovenski trg oskrbe rastlin z inovativnim programom. Nov tip hobi vrtičkarjev, ki so jih  jim je potrojil promet.

Agrohomeopatija se v zadnjih letih uspešno razvija na razvitih zahodnih tržiščih, v Sloveniji je ponudba skromna, z izjemo podjetja HomeOgarden, s svojo celostno ponudbo izdelkov za oskrbo rastlin. Začetke, razvoj novih izdelkov in načrte za prihodnost nam je razkril direktor podjetja Aleš Pfeifer.

Homeopatija

Aleš Pfeifer in Marko Hočevar oba izhajata iz branže z dolgoletnimi izkušnjami na področju vrtnarstva. S homeopatijo sta se srečala po naključju. Na podlagi proučevanja strokovne literature in spremljanja trendov sta zaznala svojo priložnost. Povpraševanje je raslo, ponudbe pa ni bilo.

Povezala sta se s pionirjema na področju agrohomeopatije, z dr. Kaviraj in dr. Mautejevo, da bi se karseda bolj spoznala z organskim načinom oskrbe in nege rastlin. Z biotehnično fakulteto v Ljubljani so opravili teste učinkovitosti ter zadovoljni nad rezultati pričeli z razvojem proizvodov.

V letu 2013 je podjetje HomeOgarden, redni član Tehnološkega parka Ljubljana, skladno s strategijo vstopilo na slovenski trg oskrbe rastlin z inovativnim programom, ki ga tržišče še ni imelo. Ključne prednosti programa so unikatno delovanje izdelkov, ki povečujejo odpornost in imunost rastlin na zunanje vplive okolja, bolezni, škodljivce in obenem povečujejo rast in krepitev rastlin na povsem naraven in ekološki način.

V letu 2013 so dobili odobrene razpise P1 in P2 Slovenskega podjetniškega sklada. Pridobljena sredstva so jim je omogočila masovno proizvodnjo. »Če imaš produkt in zgodbo, ni težko dobit denar.« dodaja Pfeifer.

HomeOgarden je po uspešno zaključenem lanskem letu, v zadnjih dveh mesecih uspešno lansiral novo blagovno znamko Organski izbor za rastline na slovenskem tržišču. Hkrati so močno razširili svojo prisotnost z izdelki blagovne znamke Lekarna za rastline.

Podjetje je na tržišče vstopilo z nekaj izdelki, vendar so kmalu ugotovili, da  morajo za konkretnejši preboj zaključiti celostno ponudbo organskih proizvodov.

Ključne prednosti programa Homeogarden – Lekarna za rastline, so unikatno delovanje izdelkov, ki povečujejo odpornost in imunost rastlin pred zunanjimi vplivi okolja in obenem povečujejo rast in krepitev rastlin na povsem naraven in ekološki način. Za razliko od večine obstoječih pripravkov na trgu, ki v principu delujejo na problem (bolezen ali škodljivca) direktno, naši izdelki delujejo na rastlino, s tem da povečujejo odpornost in imunost rastline na številne negativne vplive iz okolja.

Bistvena razlika je torej že v samem pristopu k problemu in predvsem dejstvu, da izdelki HomeOgarden ne spreminjajo biotske raznolikosti v vrtu in nimajo negativnih vplivov na okolje in zdravje ljudi. Prva skupina homeopatskih pripravkov, temelji na potenciranih izvlečkih iz rastlin in naravnih mineralov, ki v pravilnem dodajanju rastlinam, vplivajo na splošno odpornost in posredno na spodbujanje rasti in razvoja. V drugi skupini so pripravki, ki krepijo rastline in s tem povečujejo odpornost rastlin pred boleznimi in škodljivci. Tretjo skupino homeopatskih pripravkov, pa predstavljajo t.i. specialni, s katerimi rešujejo specifične probleme, ki se pojavljajo na rastlinah.

Nov tip potrošnika

Ob raziskovanju slovenskega trga so zaznali nov tip potrošnika. »Gre za ekološko osveščene mlajše hobi vrtnarje, ki so visoko izobraženi in imajo malo časa. Za vrtnarjenje se odločajo predvsem zaradi nezaupanja v ponudbo sadja in zelenjave v trgovskih centrih.« pravi Pfeifer.

Trenutno se ponašajo s 27 izdelki, ki predstavlja celostno ponudbo za organsko vrtnarjenje. Ponudba temelji na izdelkih za pripravo zemljišča, ki so na bazi kokosovih vlaken, gnojilih za temeljno gnojenje ter izdelki za dognojevanje, ki skrbijo za krepitev in preprečevanje napadov škodljivcev.

Odziv trgovcev na nov inovativen program je bil resnično zelo dober, saj so trenutno prisotni na več kot 90% prodajnih mest v Sloveniji: Bauhaus, Spar, Mercator, Tuš, Mercator Tehnika, Merkur, Semenarna – Kalia, Gardenia, 90% Kmetijskih zadrug in vrtnih centrov v Sloveniji.

Za oglaševanje so letos namenili že 70.000 evrov, največ so vložili v promocijo v tiskanih medijih  ter pospeševanje na prodajnih mestih.

Potencial novih inovativnih izdelkov za organsko trajnostno vrtnarjenje potrjuje  tudi odziv končnih kupcev, ki so nad celostnim sistemom brez agrokemikalij navdušeni.

 

Novi trgi in nove zaposlitve

Trenutno imajo v podjetju že 5 redno zaposlenih, v drugi polovici leta pa načrtujemo tudi dodatne zaposlitve. V letošnjem koledarskem letu so že presegli lanske celoletne prihodke od prodaje, ki so znašali 155.000 eur. Letošnji plan je 680.000 €, v letu 2015 pa Pfeifer ambiciozno napoveduje več kot 1 mio € prihodkov.

Njihov naslednji večji trženjski izziv predstavlja avstrijsko tržišče, na katerega bodo vstopili v prihodnjem letu. Hkrati potekajo tudi uspešne predstavitve njihovega programa na zahtevnejših tržiščih po svetu kot so Švica, Italija in Nemčija. Trenutno ne potrebujejo dodatnih sredstev za širitev, saj vse pokrivajo iz obstoječega poslovanja.

Na vprašanje kaj je botrovalo njihovemu uspehu, saj veliko start-up podjetij propade, Pfeifer pravi: »Ključne so bile izkušnje iz panoge, saj sta s partnerjem, ki je svetovni inovator na področju vrtičkarstva poznala vse prednosti in pasti posla. Osebna poznanstva proizvajalcev in trgovcev so neprecenljiva vrednost.«

Ostalim, ki se podajajo v start-up svet svetuje naj zgradijo zgodbo, naj bodo vztrajni in naj se vključijo v podporno start-up okolje.

 

Avtorica: Elvisa Basailović, Tehnološki park Ljubljana in Iniciativa Start:up Slovenija

VIDEO PREDSTAVITEV TPLJ

Oglejte si predstavitveni video

Stopite v stik

Kontakt

Tehnološki park Ljubljana d.o.o.
Tehnološki park 19
1000 Ljubljana

T 01 620 34 00
F 01 620 34 09
E info@tp-lj.si